سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدعهدی«ظریف» با نمایندگان مجلس/حذف «آمریکای لاتین» از سیاست خارج

بدعهدی«ظریف» با نمایندگان مجلس/حذف «آمریکای لاتین» از سیاست خارجی

 

اخبار سیاسی پایشگر-علی رغم اینکه ظریف در جلسه رأی اعتماد به مجلس تعهد می‌دهد به همسایگان و منطقه غرب آسیا توجه بیشتری داشته باشد اما تا کنون تنها 13 سفر به این منطقه انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، به نقل از مهر، پس از آغاز به کار دولت دوازدهم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تاکنون 30 سفر خارجی را به انجام رسانده است؛ در این گزارش به تفکیک قاره های مختلف جهان اعم از آسیا، آفریقا، آمریکا، اقیانوسیه و اروپا مورد بررسی قرار گرفته اند.

با بررسی های انجام شده، از میان 30 سفر وزیر امور خارجه در بازه زمانی آغاز به کار دولت دوازدهم تا به امروز، 13 سفر سهم کشورهای «منطقه غرب آسیا و همسایه ها» بوده، 2 سفر به کشورهای آسیای میانه، 2 سفر به کشورهای شرق آسیا، 2 سفر به کشورهای جنوب آسیا، 1 سفر به کشورهای آفریقایی، 9 سفر به کشورهای اروپایی و 1 سفر هم به آمریکا (سازمان ملل).

با نگاهی به پراکندگی این سفرها می توان متوجه شد که از میان 30 سفری که وزیر امور خارجه در دولت دوازدهم به کشورهایی از نقاط مختلف جهان انجام داده است، سهم قاره آفریقا تنها یک سفر است و آمریکای لاتین و اقیانوسیه تاکنون سهمی در این سفرها نداشته اند. سوال اینجاست که آیا اصول «دیپلماسی متوازن» در وزارت امور خارجه مورد توجه قرار می گیرد؟

بر همین اساس در ادامه گزارش به بررسی سفرهای محمدجواد ظریف می پردازیم:

مرجع اخبار رسمی