سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روابط حماس با ایران و مصر غیرمتناقض است

روابط حماس با ایران و مصر غیرمتناقض است

اخبار بین الملل پایشگر- ‘اسماعیل هنیه’ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز دوشنبه تاکید کرد که روابط ما با جمهوری اسلامی ایران هیچ تناقضی با روابط ما با مصر ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، هنیه در سخنانی در جمع اهالی رسانه در دفترش در شهر غزه با اعلام این مطلب افزود: استراتژی حماس، گسترش روابط با کشورهای عربی و اسلامی است.
وی افزود: مصر و ایران هر دو کشور بزرگی هستند و از تاثیر و نفوذ منطقه ای برخوردارند. ایران همیشه به طور راهبردی از حماس و مقاومت فلسطین حمایت کرده است.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تصریح کرد: حماس بسیار مایل است با همه کشورها رابطه داشته باشد و علیه کشوری کار نکند.
این مقام فلسطینی به مناسبات خوب و ممتاز حماس با ایران اشاره و تاکید کرد که رهبران حماس همواره به ایران می روند و با مقاماتش دیدار می کنند.

مرجع اخبار رسمی
هنیه ادامه داد: صالح العاروری معاونش به تازگی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و برخی از اعضای این جنبش نیز در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران شرکت و سخنرانی کردند.
هنیه در ادامه خواستار مقاومت در برابر اشکال مختلف سازش کاری و عادی سازی روابط با صهیونیست ها شد و تاکید کرد: نمی توان با طرفی روابط خود را عادی کنیم که می خواهد حق بازگشت آوارگان فلسطینی را نابود کند یا پایتخت کشورهای عربی اطرافش را بمباران و جریان های مقاومت در منطقه را تهدید می کند.