سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای سودماه شمار برای سیستم بانکی

 

مزایای سودماه شمار برای سیستم بانکی

اخبار بانک و بیمه پایشگر-بنابر مصوبه شورای پول و اعتبار، از نخستین روز بهمن ماه، پرداخت سود سپرده‌های بانکی به سپرده‌گذاران، به‌صورت ماه‌شمار انجام می‌پذیرد، در این گزارش مزایای این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،بخش قابل توجهی از عموم مردم با سپرده‌گذاری کوتاه مدت به دریافت سود از نقدینگی سپرده خویش از بانک‌ها، مبادرت می‌ورزند.چندی پیش، خبری در لابه‌لای سطور اخبار خبرگزاری‌ها و جراید منعکس و رسانه‌ای شد که پیرو آن می‌باید از ابتدای بهمن ماه، سود سپرده‌های بانکی، بصورت ماه شمار پرداخت شود و در واقع با اتخاذ این تصمیم و اجرایی شدن آن پرداخت سود روز شمار منتفی و ملغی شده است.

بدون تردید، وجود برخی مزایا و محاسن باعث شده تا شورای پول و اعتبار به اتخاذ چنین تصمیمی مبادرت ورزد که یکی از این موارد به افزایش امنیت نقدینگیِ بانک‌ها و به تعبیر دیگر کاهش ریسک نقدینگی برای مراکز اینچنینی و موسسات اعتباری باز می‌گردد.

با اجرای این طرح، از ظهور و بروز برخی تلاطمات بانکی جلوگیری می‌شود، زیرا عملا امکان خروج آنی و احتمالی نقدینگی از بانک‌ها از بین می‌رود و این امر برای بانک‌ها توفیقی است که در شرایط خاص اقتصادی به کاهش ریسکِ مرتبط با آن، می‌انجامد.

مرجع اخبار رسمی