سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارزیابی عملکرد مراکز کاریابی

رضایی گفت: بخش قابل توجهی از مراجعه کنندگان به مراکز کاریابی، علاقه‌مند به عمل در حوزه‌ای میباشند که فارغ التحصیل آن رشته گردیده اند که حصول این فرمان در رشته‌های پایین گروه علوم انسانی مضاعف طاقت فرسا و سخت میباشد و عبد و همیاران ما از مقدمه بصورتی واقع بینانه این مورد را با درخواست کنندگان در دربین می گذاریم و اما می باشند مرکز ها شغل یابی که بصورت جزئی وارد چنین مباحثی با جویندگان کار نمی شوند و صرفا به ثبت اسم آن‌ها اقدام می‌ورزند . 

 

او افزود: بسیاری از اشخاص پس از ثبت اسم در مراکز شغل یابی از توفیق اشتغال برخوردار گردیده اند و در نقطه مقابل، افراد و گروه‌های بسیاری نیز موفق به اشتغال نشده اند و در واقع دستور نمی توان در خصوص خروجی و میزان برد مرکزها شغل یابی قضاوتی مطلق را ارائه کرد . 

پایگاه خبری تحلیلی

این مسئول دفتر شغل یابی گفت: ولی محاسبه و ارزیابی خروجی و نتیجه عمل دفترها شغل یابی نشان می دهد عموما ضریب اشتغال جوان ها جویای عمل در دفتر ها و مراکز کاریابی که به مرکز ها صنعتی و تولیدی نزدیک میباشند بیشتر می باشد . 

 

رضایی در ارتباط با مقدار حق الزحمه دریافتی از اشخاص و گروه‌هایی که به واسطه دفترها شغل یابی موفق به اشتغال میگردند ابلاغ کرد: مبلغ دریافت شده ابتدایی برای ثبت نام 20 هزار تومان است و در صورت موفقیت فرد درخواست کننده به اشتغال، 50 درصد از دستمزد مصوب آن سال از کارجو دریافت میشود . 

 

او افزود: به عنوان مثال اگر حقوق مصوب سال از سوی مراجع ذی ربط یک میلیون تومان اعلام شود مبلغ 500 هزار تومان بابت شغل یابی و جهت دهی درخواست کننده شغل از او اخذ می گردد که ولی این مبلغ پس از پیدا شدن شغل از سوی مراکز کاریابی مربوط دریافت خواهد شد . 

 

از 

کلاهبرداری تا رویش و افزایش مرکز شغل یابی غیر مجاز آنچنان که خبر ها منعکس گردیده در رسانه‌ها نشان می‌دهد، همه عمل مراکز شغل یابی نیز پاک و سلامت به لحاظ نمی‌رسد و در این میان، برخی از مرکزها به اصطلاح شغل یابی بصورت غیر مجاز سرگرم به عمل گردیده اند و در این در میان بعضا به کلاهبردای و سرکیسه کردن متقاضی ها شغل، مبادرت می‌ورزند . 

 

با پرورش و گسترش فضای مجازی در سال‌ها اخیر، فعالیت مرکز ها کاریابی مجاز و غیر مجاز به فضا‌های این چنینی هم کشیده گردیده که به واقع این وادی نیز با تهدید‌ها و فرصت‌های خاص به خود همپا میباشد . 

 

ارتقاء قارچ دسته مرکز ها کاریابی از حیث کمی از دیگر واقعیت‌هایی است که در سالیان اخیر نمود پر رنگی داشته که اما این پدیده، بازتابی از ارتقا ضریب بیکاری در جامعه است که می‌طلبد متقاضیان اشتغال به موازات کارایی و همتی که برای اشتغال خویش به عمل می‌بندند از مجاز و رسمی بودن کار چنین مراکزی اطمینان اضطراری را حاصل نمایند . 

 

آمار 

مراجعه کارفرمایان به مرکز ها و دفتر ها کاریابی اندک شده است چندی پیش، صمد ا… فیروزی، قائم جایگاه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان عشایر در اعلام کرد و گویی با رسانه‌ها در خصوص تلاش مرکزها شغل یابی اظهار کرد: یک عدد از مهمترین مولفه‌ها در پیروزی این مرکزها به عنصر اعتماد در میان مستخدم و صاحبکار باز میشود که به واقع هر دو طیف اشاره شده می‌باید به این مراکز اعتماد اضطراری را حیث کنند که متاسفانه این اعتماد گسترده به دفترها شغل یابی وجود ندارد . 

 

او در تشریح این مورد می‌گوید: به واقع، خیلی وقت ها کارفرما، نیروی انسانی زمینه نیاز خود را از کانال‌های دیگری همچون آگهی خبر نامه و … تامین مینماید و کارجو هم فعالیت و اشتغال خویش را از مسیر‌های دیگری پیگیری می کند . 

 

فیروزی می‌افزاید: به واقع مرکز ها و دفترها شغل یابی می‌باید نیروی کار حرفه ای را به صاحبکار معرفی نمایند تا در نقطه پیش‌روی کارفرما نیز نسبت به این دفاتر اعتماد داشته باشد (که اما در این میان اکثری از فارغ التحصیلان دانشگاهی هم به اشخاصی تبدیل گردیده اند که از نظر آموخته‌های تئوریک بی نیاز هستند، البته از حیث مهارتی به درد بازار فعالیت نمی‌خورند) .